WORKSHOP 2024

Študenti prezentovali svoje konferenčné príspevky na tému: "Sankčný systém v environmentálnej ekonomike", čím poukázali na preventívne opatrenia pred platením sankčných deliktov, čo znamená pre podnikateľský sektor minimalizáciu neoprávanených nákladov .

WORKSHOP 2024

Sankčný systém v environmentálnej ekonomike

Študijný program ZPaBT a BAG

WORKSHOP 2024

Ako optimalizačné modely podporujú rozhodovanie?

Modely manažérskeho účtovníctva

Banícky pavilón, Fakulta BERG, december 2024, Košice

WORKSHOP 2024 

 Ako optimalizačné modely podporujú rozhodovanie?

Modely operačného výskumu 

Banícky pavilón, Fakulta BERG, december 2024, Košice

Imatrikulácia 2023

ŠP: Záchranárska, požiarna a bezpečnostná technika 

Študenti vstúpili do cechu Baníckeho slávnostnou imatrikuláciou dňa 26.10.2023 v Aule Maxima TUKE v Košiciach. 


PREDNÁŠKA S ODBORNÍKOM Z PRAXE

Prednáška bola realizovaná dňa 11.10.2023 v rámci vzdelávacieho procesu predmetu Ekonomika v životnom prostredí v programe Záchranárska, požiarna a bezpečnostná technika v spolupráci s HS hasičskou stanicou Moldava nad Bodvou. 

ŠTUDENTSKÁ KONFERENCIA ONLINE

Konferencia bola orientovaná na tému: "Metódy a techniky riadenia kvality v priemyselných podnikoch". Výstupom konferencie bol zborník konferenčných príspevkov a online záznam z konferencie. Študenti si preskúšali všetky kľúčové manažérske kompetencie.


MANAŽÉRSKE ZRUČNOSTI

V rámci seminára získali študenti prezentačné a komunikačné zručnosti. Precvičili si osobný prejav, vyjadrovanie, prípravu podnikateľskej dokumentácie, prípravu hodnotiacich dokumentov, prezentáciu firiem prostredníctvom videí a iné aktivity. 

ŠTUDENTSKÁ SÚŤAŽ " KAHOOT"

Forma opakovania vedomostí študentov prostredníctvom súťaže zameranej na správnosť odpovedí a rýchlosť odpovedania. V tejto súťaži sú rozhodujúce vedomosti, rýchlosť odpovede študenta, v závere výherca dostane pozíciu na stupienku víťazov, a víťazný ohňostroj.


SHARING : RIEŠENIE CVIČENIA 

Študenti najprv v e-learning portály MOODLE dostali znenie príkladu a pomocné teoretické vzorce, ktoré realizovali formou výpočtu v programe EXCEL. Spracované cvičenie priebežne ukazovali prístupom Sharing, pričom všetci pripojení študenti na cvičenie videli postup výpočtu a výsledky, čím bola zabezpečená spätná väzba.  


NEKONFERENČNÝ ZBORNÍK ODBORNÝCH PRÍSPEVKOV

Študenti museli pripraviť odborný príspevok na vopred stanovenú tému, pracovať s daňovými zákonmi, dodržiavať formát (formálnu stránku) príspevku, realizovať praktickú aplikáciu realizovateľnú v podnikovej praxi.  Týmto prístupom využili kombináciu rôznych didaktických metód. 


SYNERGIA (online) DIDAKTICKÝCH METÓD

Počas prednášky študenti prechádzali rôznymi metódami:

1. Výklad témy Daňové výdavky (Expozičná metóda)

2. Vyškrtávačka (Fixačná metóda)

3. Rotujúci prehľad (Aktivizujúca metóda)

4. CINGUAIN ( Inscenačná metóda - rola básnik)

5. AKROSTICH - Cielené odborné pojmy (Metóda precvičovania a zdokonaľovania)


MOTIVAČNÉ AKTIVITY

Študenti pracovali na samostatných aktivitách (nepovinné), ktorými si mohli zlepšiť svoje hodnotenie predmetu. Aktivity boli orientované na hľadanie literárnych zdrojov a ich využitie pre stanovenie trendov vybraných ekonomických ukazovateľov ako napr. minimálna mzda, životné minimum. 


ON LINE PREDNÁŠKY

Počas pandemického obdobia sme realizovali prednášky, cvičenia, konzultácie  so študentmi formou on-line vzdelávania prostredníctvom prístupu:

 CISCO WEBEX MEETINGS a MICROSOFT TEAMS


PRAKTICKÉ CVIČENIA: ELEKTRONICKÉ FORMULÁRE

Študenti využívali elektronické formuláre na prípravu daňových priznaní cez stránku finančnej správy, čím získali praktické zručnosti pri spracovaní daňových priznaní 


SÚŤAŽ "KAHOOT"

Študenti súťažili vo vedomostiach formou hry využitím svojich mobilov na prednáške, pričom odpovedali na otázky týkajúce sa pojmového aparátu 


ŠTUDENTSKÝ WORKSHOP

V Baníckom pavilóne sa uskutočnil študentský workshop na tému:
" FORMY OPTIMALIZÁCIE PROCESOV A ICH EKONOMICKÉ DOPADY".

Študentská konferencia

VYUŽÍVANIE MANAŽÉRSKYCH NÁSTROJOV PRE EFEKTÍVNE RIADENIE A ROZHODOVANIE 

Riešená v rámci projektu KEGA 002TUKE-4/2017:

Inovatívne didaktické metódy v pedagogickom procese na univerzitách a ich význam pre zvyšovanie pedagogického majstrovstva učiteľov a rozvoj kompetencií študentov.


ZBORNIK


Metóda cielených otázok  

Študenti mali stanovené otázky na ktoré mali odpovedať, čím by sa dopracovali k riešeniu záhady :

"Kto položil základy manažérskeho účtovníctva". 


Projektové vyučovanie 

Študenti v rámci prednášok mali za úlohu riešiť projekty týkajúce sa preberanej témy. Podstatou týchto projektov je spätná väzba, ktorá hovorí o pochopení preberanej problematiky.  


BRAINWRITING 

Študenti riešili problém optimalizácie nákladov prostredníctvom hľadania nových metód v manažérskom účtovníctve, ktoré podporujú procesy optimalizácie nákladov. Hľadali zdroje informácií v knžnej a časopiseckej literatúre v Univerzitnej knižnici TUKE. 



PREDNÁŠKA MANAŽÉRA  Z PRAXE

Študenti odboru Komerčná logistika sa zúčastnili prednášky pod názvom: "Pozícia manažéra dneška"v kongresovej sále vedeckého parku Technicom, kde sa dozvedeli informácie o optimalizácií procesov v podnikoch. 


Prednáška zástupcu z praxe

Sociálne podnikanie 

Študenti si vypočuli prednášku o sociálnom podnikaní v praxi zástupcom firmy Sobi.eco. Prednáška bola zameraná na využívanie odpadu na podnikanie formou inovatívnych nápadov. Študenti mali možnosť získať výrobok firmy výhrou v kvíze o eko podnikaní.  


PREDNÁŠKA V LABORATÓRIU "SOL"

Študenti odboru Manažérstvo zemských zdrojov a Komerčná logistika realizovali prednášku z Operačného výskumu v laboratóriu oceľových lán , kde mali ukázané metódy diagnostiky - vizuálnej, magnetickej , ultrazvukovej na výrobných zariadeniach. 


PREDNÁŠKA V PRAXI

Študenti odboru Manažérstvo zemských zdrojov zrealizovali 29.10.2019 prednášku v praxi CRH a.s. cementáreň Turňa nad Bodvou. Získali nové informácie v rámci predmetu Manažérstvo kvality a Efektívnosť investícií v procese oceňovania ZZ.  


INOVAČNÝ WORKSHOP

Národný projekt Zvýšenie inovačnej výkonnosti slovenskej ekonomiky realizovaný Slovenskou inovačnou a energetickou agentúrou SIEA  pod názvom inovujeme.sk uskutočnejný v Košiciach  8.10.2019.


AKTIVIZUJÚCA METÓDA: Pojmové mapovanie 

Študenti sa postupne učili nové pojmy a zároveň si opakovali pojmový aparát na základe tvorby schémy procesov vo vybranej firme.  


Inscenačné vyučovanie 

Študenti prieskumom o svojich kolegoch zisťovali informácie pre štatistický výskum a potvrdzovali hypotézy. Študenti boli v pozícíi moderátora, ktorý robí interview.  

QUESTIONSTORMING

Študenti na začiatku novej kapitoly mali položiť otázky, ktoré by sa chceli dozvedieť na návšteve daňového úradu. Podľa postavených otázok sa niesla prednáška. 


ŠTUDENTSKÝ SEMINÁR

Študenti prezentovali štatistické analýzy, ktoré si pripravili v rámci zadania.  Poukázali na význam štatistických analýz v praxi a ich prínosy pre prax. 


ŠTUDENTSKÉ DISKUSNÉ FÓRUM

Študenti diskutovali na tému Daňová sústava na Slovensku. Okrem prezentácie jednotlivých druhov daní diskutovali pomocou pripravených otázok na daňové témy a ich uplatnenie v praxi.  


CINGUIAN 

Študenti tvorbou básne mali zhrnúť poznatky z preberanej prednášky tak, aby použili nové odborné pojmy. 

MIND MAP

Študenti mali vytvoriť mapu činností, ktoré musia realizovať po začatí podnikania z hľadiska daní. 


Prednáška z praxe : Trendy projektového manažmentu 

Prednášku realizoval Ing. Rudolf Christhoper Takáč z firmy 2BCognitus - Košice. Celá prednáška bola orientovaná na 4 kroky pri uplatnení sa na trhu práce v zmysle: dynamickosť, proaktívne riadenie spojené s riadením rizík, rešpekt, agilné riadenie. Študenti realizovali aj praktické úlohy v zmysle komunikácie a diskusie.

PROBLÉMOVÁ ÚLOHA

Študenti mali riešiť problém zdaňovania dosiahnutých príjmov a zaradiť príjmy do jednotlivých paragrafov zákona o dani z príjmov. Potom výsledky opravovali podľa znenia zákona. 

PRÍPADOVÁ ŠTÚDIA 

Študenti riešili optimalizáciu základu dane fyzickej osoby s použitím podnikateľských kalkulačiek dostupných na internete pre podnikateľov. 


BESEDA S ODBORNÍKMI V TERÉNE

Študenti absolvovali prednášku v rámci workshopu: Voda strategická surovina budúcnosti. Po prednáške mali ukážku vzorkovania pitnej vody vo vrte pri Technicome Technickej univerzity. Získali informácie o spôsobe kontroly kvality pitnej vody, o prístrojoch, ktoré sa používajú na hodnotenie parametrov kvality pitnej vody. 


HOBO METÓDA spojená s Brainwalkingom 

Študenti v knižnici hľadali paralelné ukazovatele v oblasti podnikovej štatistiky v knižnej a v časopiseckej literatúre, ukazovatele zapisovali na tabuľu a potom sme diskutovali  o vyhľadaných ukazovateľoch. 


VÝSKUMNÁ METÓDA  PRIRAĎOVAČKA

Študenti pomocou priraďovačky získavali vedomosti o klasifikácií environmentálnych nákladov.


Diskusné fórum 

Študenti v rámci predmetu Manažérstvo kvality mali Diskusné fórum na nástroje manažérstva kvality, pričom prostredníctvom otázok diskutovali na tému nástrojov manažérstva kvality.



WORKSHOP

Študentský workshop  "Novinky v manažérskom účtovníctve" bol orientovaný na prezentáciu nových trendov v manažérskom účtovníctve. Postery študentských prác boli prezentované v Baníckom pavilóne fakulty počas skúškového obdobia.


Výstava študentských firiem 

Študenti v rámci predmetu Metódy ekonomickej analýzy pracovali ako študentské firmy zamerané na výrobu výrobkov, ktoré na výstave ponúkali na predaj.


MOTIVAČNÁ  VÝZVA

Tento prístup sa využíva na prednáške ako úvod do problematiky so zámerom dozvedieť sa pravdu na konci prednášky.


METÓDA  "PVK- pojmy, vzorce, kontrola ."

Študenti mali najprv hľadať odborné pojmy, potom im priradzovacou metódou priradiť vzorce, nakoniec realizovať výpočty ekonomických ukazovateľov  a posledná fáza bola kontrola. 


ZLEPŠOVANIE

Študenti ako podnikatelia manažéri mali hodnotiť svoje podnikanie a určiť svoje motto v podnikaní. 


ODBORNÉ POJMY

Študenti mali hľadať odborné pojmy z prednášok, ktoré sa doteraz naučili.


SKLADAČKA 

Študenti mali za úlohu magnetkami na tabuľu priradiť rozdiely finančného a manažérskeho účtovníctva.


DOPLŇOVAČKA

Študenti do pripravenej schémy mali logicky doplňovať odbory MÚ.


AKROSTICH: Na pojem "kvalita"

vymyslieť odborné pojmy 


ŠTUDENTSKÉ DISKUSNÉ FÓRUM

Študenti prezentovali a  diskutovali na tému daňových výdavkov. 


POSTERY Z KONFERENCIE

Výstupom konferencie boli postery, ktoré študenti pripravili a sú umiestnené v posluchárni. 

TAJNIČKA OPAKOVANIE CELÉHO PREDMETU

Študenti si mali vedomosti z predmetu zopakovať vyplnením tajničky. 

MIND MAP OPAKOVANIE 

Študenti na základe myšlienkovej mapy mali zhrnúť poznatky celého semestra. 


ČASOVANÉ OPAKOVANIE

Študenti museli na časový interval 1 minúta rozprávať na štatistické témy. 


ŠTUDENTSKÝ SEMINÁR                  

Ekonomické analýzy v podnikovej praxi. 


ROTUJÚCI PREHĽAD

Študenti píšu svoje nápady na rotujúci papier a po ukončení sa realizuje záverečné zhrnutie a stanovenia sa závery.


PRAKTICKÉ PRÍKLADY

Na prednáške si študenti prakticky vyskúšali riešenie charakteristík časového radu. 



OPAKOVANIE UČIVA KREATÍVNOU FORMOU

Študenti  si mali zopakovať  prednášku formou tvorby básne. Pojmový aparát mohli použiť len z danej prednášky. 


METÓDA PHILLIPS 66

Na prednáške študenti vytvorili auditorské tímy a vykonávali audit účtovej závierky s použitím dokumentácie pre auditovanie.   

PRÁCA S LITERATÚROU

Študenti rozdelení do skupín museli hľadať informácie v knižnej, časopiseckej literatúre a poznámky zapísať na tabuľu, čím si osvojili novú tému. 

KONTROLA VEDOMOSTI /HRANIE ROLÍ

Študenti mali priradiť náklady výrobného procesu k atribútom výrobného procesu z pozície výrobného manažéra.

SITUAČNÁ METÓDA - ROZHOVOR S MODERÁTOROM  TV BERG

Študenti mali moderátorovi odpovedať na štyri otázky, ak by sa rozhodli podnikať, ako by riadili svoje podnikanie v súvislosti s daňovou optimalizáciou.

ROTUJÚCI PREHĽAD

Na hárok papiera mali študenti zapisovať a odpovedať na dve otázky, ktoré sa spoločnou diskusiou vyhodnotili. 

ÚVODNÁ MOTIVÁCIA

V úvode prednášky študenti mali priradiť k jednotlivým príjmom výdavky a po skončení prednášky si svoje odpovede skontrolovať na základe spoločnej diskusie. 

TAJNIČKA NA OPAKOVANIE

Prebranú problematiku si mali študenti zopakovať pomocou tajničky, základom bolo pochopiť význam kľúčových slov a metód, ktoré sa dajú využívať v praxi.  

ROZBOROVÁ METÓDA 

Študenti na základe grafických obrazcov mali zistiť aké trendy môžu vznikať pri analýze dát v časových radoch. 

RIEŠENIE PRAKTICKÉHO PRÍKLADU

Zadaním praktického príkladu si študenti mali vyskúšať praktické použitie ukazovateľov.  

METÓDA "čiernej skrinky" 

Študenti mali detailnou analýzou zistiť príčinu problému ekonomickej nakladovosti v podniku. 


SYNEKTIKA

Študenti mali vymyslieť štatistický ukazovateľ A/B týkajúci sa každodenných povinností vo vzťahu k ich vzdelávaniu. 

NEINTERAKTÍVNE HRY

Motivačnou výzvou sa mali študenti dopracovať ku kľúčovému slovu prednášky. 


BALÍK DOŠLEJ POŠTY 

Študenti dostali 20 druhov príjmov, pri ktorých mali rozhodnúť či sa budú zdaňovať alebo nie. 



METÓDA KONSENZU 

Študenti mali v skupinovej práci rozhodnúť, ktoré príjmy patria do  kategórie príjmov podľa zákona a dohodnúť sa na spoločnom riešení a správnom zaradení príjmov.


ICEBREAKERS/opakovanie ukazovateľov 

Študenti si spoločnou hrou zopakovali nové vedomosti, ktoré získali skupinovou prácou. 


MOTIVÁCIA: METÓDA CIELENÝCH OTÁZOK

Študenti po naštudovaní problematiky samoštúdiom mali zodpovedať na tri základné otázky z preberanej problematiky. 

PREZENTÁCIA  A VYSVETĽOVANIE

Študenti prezentovali výsledky paralelných ukazovateľov v štatistike po práci s knižnou a časopiseckou literatúrou. V rámci prezentácie prebiehala diskusia a vysvetľovanie učiva. 


GORDONOVA METÓDA

Študenti v úvode prednášky dostali za úlohu riešiť problém paralelných ukazovateľov v oblastiach pracovná sila, pracovný nástroj, pracovný predmet, výsledok hospodárenia, výroba, financie a marketing. Informácie hľadali v knižnej a časopiseckej literatúre v univerzitnej knižnici. Vyhľadané informácie zapísali na tabuľu. Potom nasledovala prezentácia a spoločná diskusia, zhrnutie záverov


MOTIVAČNÁ VÝZVA

Na úvod prednášky vyučujúci vyzval študentov k hre kľúčovými slovami zo štatistiky ako príprava na riešenie problému.  


INTELEKTUÁLNE HRY

Ukončenie základných pojmov z daňovej oblasti sme uskutočnili prostredníctvom 5 - veršia CINGUIAN. Študenti podľa pokynov vytvárali verš  v daňovom procese. 

OPAKOVANIE Medzinárodné zdaňovanie 

Študenti po prednáške mali za úlohu riešiť doplňovačku odborných slov z preberanej problematiky. 

KOOPERATÍVNA PRÁCA 

Študenti v skupinách riešili súhrnné indexy  a výpočty sme spoločne kontrolovali a interpretovali. 

PRÍPADOVÁ ŠTÚDIA

Počas prednášky študenti mali prípadovú štúdiu, v rámci ktorej riešili konkrétne príklady z oblasti indexnej analýzy. 

AKROSTICH

Študenti si po určitých prednáškach opakovali pojmový aparát prostredníctvom Akrostichu - ekonomická štatistika, kde na jednotlivé písmená mali vymyslieť pojmy z oblasti štatistiky. Základom akrostichu je vytvoriť čo najviac odborných pojmov z preberanej problematiky na jednotlivé písmená. 


PRACOVNÉ LISTY  DOPLŇOVAČKA

Študenti na pripravených pracovných listoch mali do textu doplniť odborné pojmy prebrané na prednáške podľa kontextu.   

CLUSTERING

Didaktická hra prostredníctvom, ktorej študenti spájajú do zhlukov dôležité odborné pojmy novej témy. Vytvoria zhluky dôležitých odborných pojmov, ktoré je potrebné naštudovať.


OPAKOVANIE VEDOMOSTI

Pochopenie nového pojmového aparátu si vyžaduje znalosť pojmov z predchádzajúcich predmetov, ktoré si študent zopakuje formou úvodnej tajničky a dozvie sa niečo nové z novej problematiky ako aj zisti, ktoré pojmy neovláda a čo je potrebné doštudovať a znovu zopakovať. 


DOTAZNÍKOVÁ METÓDA 

V rámci jednotlivých predmetov na úvod zisťujeme záujem študentov o kvalitu výučby dotazníkom. Podľa výsledkov dotazníka upravíme vedenie prednášok a cvičení podľa požiadaviek študentov pri akceptovaní legislatívnych predpisov vysokoškolského vzdelávania. 


PREDNÁŠKA ZO ZAHRANIČIA

26.2.-27.2.2018 sa konala prednáška profesora Dr.h.c. prof. Dr. Carsten Drebenstedt z TU Bergakademie Freiberg, Germany.

Témy prednášok: Environmentálne  baníctvo, Geoturizmus a Trendy turizmu v banských oblastiach v Nemecku.


POJMOVÉ OPAKOVANIE

Študenti si hľadaním pojmov z oblasti Pomerných čísel  opakovali vzťahy medzi pojmami, ich využitie v podnikovej štatistike, tvorili a osvojovali si čo najviac odborných pojmov. 

Študentské riešiteľské stretnutia 

Fázy štatistického skúmania si študenti prakticky vyskúšali prostredníctvom prieskumu, ktorý spracovali, analyzovali a vyhodnotili.  

Študentská porada 

Na predmete Ekonomická štatistika mali študenti spracovať informácie, ktoré obsahuje  Štatistika životného prostredia, Regionálna štatistika, Makroekonomická štatistika - Databázy na www.statistic.sk. Výstupom porady boli záznamy o údajoch, ktoré obsahuje databáza a ich prezentácia kolegom. 

E - learning vzdelávanie vo výučbe predmetov 

Študenti na konci prednášok si môžu vyskúšať spätnú väzbu formou skúšobných testov. Zároveň môžu online vypĺňať ankety, reagovať v rámci diskusného fóra, odovzdávať zadania, sledovať oznamy, počúvať komentované prednášky, sledovať podmienky predmetu, využívať praktické príklady, sledovať hodnotenie, vyjadrovať svoj názor k preberanej problematike.   

Motivačná demonštrácia

Schéma viackanálového modelu hromadnej obsluhy a popis jednotlivých prvkov tohto modelu hromadnej obsluhy bol vysvetlený pomocou programovej aplikácie Extend. 

Výklad s praktickou aplikáciou

Kendallova symbolika a jej využívanie v oblasti metód operačného výskumu. Študenti prakticky na základe Kendallovej symboliky numericky označili model hromadnej obsluhy a slovne popísali numericky označený model.
Výsledok: 
M/M/1/1/10/FIFO - jednokanálový model hromadnej obsluhy s čakaním v rade s exponenciálnym rozdelením vstupov a obsluhy, pri maximálnom počte 10 požiadaviek v zdroji. 
Druhý model má označenie: D/D/1/6/10/PRI


Projektová práca

Zásobovacia koncepcia v oblasti využívania alternatívnych zdrojov energie. Študenti mali vytvoriť projekt zásobovacieho procesu s uplatnením všetkých faktorov a parametrov procesu zásobovania. 

BRAIN STORMING

Heuristická metóda, ktorou študenti aktívnou činnosťou riešili konkrétny problém optimalizácie procesov.


VÝKLAD ERASMUS  

Vysvetľovanie učiva študentom odboru Riadenie kvality na Czestochowej univerzite v Poľsku. 


Simulačná hra   "STAŇ SA MANAŽÉROM "

Tímová práca  

Študenti tvorili v rámci tímu model optimalizácie pre výrobný proces. 

Študentský workshop    "OPTIMALIZÁCIA "

ŠTUDENTSKÝ SEMINÁR "Uplatnenie štatistických metód v praxi"

WORKSHOP: ZÁKLADNÉ INŠTITÚTY V DAŇOVOM PROCESE 

SALAMANDER

Banská Štiavnica 


OPIS A POZOROVANIE 

Študenti v teréne pozorovali proces ťažby.

EXKURZIA LBK PERLIT S.R.O. Lehôtka pod Brehmi    

EXKURZIA BAŇA ROZÁLIA

EXKURZIA BAŇA NOVÁKY

SIMULÁCIA 

Študenti simulovali model procesu ťažby suroviny s využitím kvantitatívnych metód operačného výskumu. 

Študentské riešiteľské stretnutia

Študenti v rámci predmetov riešili stanovené problémy praxe a tvorili optimalizačné modely pre ich riešenie.

Študentský marketingový prieskum a študentský seminár 


EXKURZIA BANE V POĽSKU

ŠTUDENTSKÁ KONFERENCIA

ŠTUDENTSKÁ VEDECKÁ SÚŤAŽ


TVORIVÉ DIEĽNE

V rámci študentských firiem študenti vyrábali výrobky. 


Výstava študentských firiem 


Všetky práva vhradené 2018
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky