WORKSHOP 2024
Študenti prezentovali svoje konferenčné príspevky na tému: "Sankčný systém v environmentálnej ekonomike", čím poukázali na preventívne opatrenia pred platením sankčných deliktov, čo znamená pre podnikateľský sektor minimalizáciu neoprávanených nákladov .
WORKSHOP 2024
Sankčný systém v environmentálnej ekonomike
Študijný program ZPaBT a BAG
WORKSHOP 2024
Ako optimalizačné modely podporujú rozhodovanie?
Modely manažérskeho účtovníctva
Banícky pavilón, Fakulta BERG, december 2024, Košice
Imatrikulácia 2023
ŠP: Záchranárska, požiarna a bezpečnostná technika
Študenti vstúpili do cechu Baníckeho slávnostnou imatrikuláciou dňa 26.10.2023 v Aule Maxima TUKE v Košiciach.
PREDNÁŠKA S ODBORNÍKOM Z PRAXE
Prednáška bola realizovaná dňa 11.10.2023 v rámci vzdelávacieho procesu predmetu Ekonomika v životnom prostredí v programe Záchranárska, požiarna a bezpečnostná technika v spolupráci s HS hasičskou stanicou Moldava nad Bodvou.
ŠTUDENTSKÁ KONFERENCIA ONLINE
Konferencia bola orientovaná na tému: "Metódy a techniky riadenia kvality v priemyselných podnikoch". Výstupom konferencie bol zborník konferenčných príspevkov a online záznam z konferencie. Študenti si preskúšali všetky kľúčové manažérske kompetencie.
MANAŽÉRSKE ZRUČNOSTI
V rámci seminára získali študenti prezentačné a komunikačné zručnosti. Precvičili si osobný prejav, vyjadrovanie, prípravu podnikateľskej dokumentácie, prípravu hodnotiacich dokumentov, prezentáciu firiem prostredníctvom videí a iné aktivity.
ŠTUDENTSKÁ SÚŤAŽ " KAHOOT"
Forma opakovania vedomostí študentov prostredníctvom súťaže zameranej na správnosť odpovedí a rýchlosť odpovedania. V tejto súťaži sú rozhodujúce vedomosti, rýchlosť odpovede študenta, v závere výherca dostane pozíciu na stupienku víťazov, a víťazný ohňostroj.
SHARING : RIEŠENIE CVIČENIA
Študenti najprv v e-learning portály MOODLE dostali znenie príkladu a pomocné teoretické vzorce, ktoré realizovali formou výpočtu v programe EXCEL. Spracované cvičenie priebežne ukazovali prístupom Sharing, pričom všetci pripojení študenti na cvičenie videli postup výpočtu a výsledky, čím bola zabezpečená spätná väzba.
NEKONFERENČNÝ ZBORNÍK ODBORNÝCH PRÍSPEVKOV
Študenti museli pripraviť odborný príspevok na vopred stanovenú tému, pracovať s daňovými zákonmi, dodržiavať formát (formálnu stránku) príspevku, realizovať praktickú aplikáciu realizovateľnú v podnikovej praxi. Týmto prístupom využili kombináciu rôznych didaktických metód.
SYNERGIA (online) DIDAKTICKÝCH METÓD
Počas prednášky študenti prechádzali rôznymi metódami:
1. Výklad témy Daňové výdavky (Expozičná metóda)
2. Vyškrtávačka (Fixačná metóda)
3. Rotujúci prehľad (Aktivizujúca metóda)
4. CINGUAIN ( Inscenačná metóda - rola básnik)
5. AKROSTICH - Cielené odborné pojmy (Metóda precvičovania a zdokonaľovania)
MOTIVAČNÉ AKTIVITY
Študenti pracovali na samostatných aktivitách (nepovinné), ktorými si mohli zlepšiť svoje hodnotenie predmetu. Aktivity boli orientované na hľadanie literárnych zdrojov a ich využitie pre stanovenie trendov vybraných ekonomických ukazovateľov ako napr. minimálna mzda, životné minimum.
ON LINE PREDNÁŠKY
Počas pandemického obdobia sme realizovali prednášky, cvičenia, konzultácie so študentmi formou on-line vzdelávania prostredníctvom prístupu:
CISCO WEBEX MEETINGS a MICROSOFT TEAMS
PRAKTICKÉ CVIČENIA: ELEKTRONICKÉ FORMULÁRE
Študenti využívali elektronické formuláre na prípravu daňových priznaní cez stránku finančnej správy, čím získali praktické zručnosti pri spracovaní daňových priznaní
SÚŤAŽ "KAHOOT"
Študenti súťažili vo vedomostiach formou hry využitím svojich mobilov na prednáške, pričom odpovedali na otázky týkajúce sa pojmového aparátu
ŠTUDENTSKÝ WORKSHOP
Študentská konferencia
VYUŽÍVANIE MANAŽÉRSKYCH NÁSTROJOV PRE EFEKTÍVNE RIADENIE A ROZHODOVANIE
Riešená v rámci projektu KEGA 002TUKE-4/2017:
Inovatívne didaktické metódy v pedagogickom procese na univerzitách a ich význam pre zvyšovanie pedagogického majstrovstva učiteľov a rozvoj kompetencií študentov.
ZBORNIK
Metóda cielených otázok
Študenti mali stanovené otázky na ktoré mali odpovedať, čím by sa dopracovali k riešeniu záhady :
"Kto položil základy manažérskeho účtovníctva".
Projektové vyučovanie
Študenti v rámci prednášok mali za úlohu riešiť projekty týkajúce sa preberanej témy. Podstatou týchto projektov je spätná väzba, ktorá hovorí o pochopení preberanej problematiky.
BRAINWRITING
Študenti riešili problém optimalizácie nákladov prostredníctvom hľadania nových metód v manažérskom účtovníctve, ktoré podporujú procesy optimalizácie nákladov. Hľadali zdroje informácií v knžnej a časopiseckej literatúre v Univerzitnej knižnici TUKE.
PREDNÁŠKA MANAŽÉRA Z PRAXE
Študenti odboru Komerčná logistika sa zúčastnili prednášky pod názvom: "Pozícia manažéra dneška"v kongresovej sále vedeckého parku Technicom, kde sa dozvedeli informácie o optimalizácií procesov v podnikoch.
Prednáška zástupcu z praxe
Sociálne podnikanie
Študenti si vypočuli prednášku o sociálnom podnikaní v praxi zástupcom firmy Sobi.eco. Prednáška bola zameraná na využívanie odpadu na podnikanie formou inovatívnych nápadov. Študenti mali možnosť získať výrobok firmy výhrou v kvíze o eko podnikaní.
PREDNÁŠKA V LABORATÓRIU "SOL"
Študenti odboru Manažérstvo zemských zdrojov a Komerčná logistika realizovali prednášku z Operačného výskumu v laboratóriu oceľových lán , kde mali ukázané metódy diagnostiky - vizuálnej, magnetickej , ultrazvukovej na výrobných zariadeniach.
PREDNÁŠKA V PRAXI
Študenti odboru Manažérstvo zemských zdrojov zrealizovali 29.10.2019 prednášku v praxi CRH a.s. cementáreň Turňa nad Bodvou. Získali nové informácie v rámci predmetu Manažérstvo kvality a Efektívnosť investícií v procese oceňovania ZZ.
INOVAČNÝ WORKSHOP
Národný projekt Zvýšenie inovačnej výkonnosti slovenskej ekonomiky realizovaný Slovenskou inovačnou a energetickou agentúrou SIEA pod názvom inovujeme.sk uskutočnejný v Košiciach 8.10.2019.
AKTIVIZUJÚCA METÓDA: Pojmové mapovanie
Študenti sa postupne učili nové pojmy a zároveň si opakovali pojmový aparát na základe tvorby schémy procesov vo vybranej firme.
Inscenačné vyučovanie
Študenti prieskumom o svojich kolegoch zisťovali informácie pre štatistický výskum a potvrdzovali hypotézy. Študenti boli v pozícíi moderátora, ktorý robí interview.
QUESTIONSTORMING
Študenti na začiatku novej kapitoly mali položiť otázky, ktoré by sa chceli dozvedieť na návšteve daňového úradu. Podľa postavených otázok sa niesla prednáška.
ŠTUDENTSKÝ SEMINÁR
Študenti prezentovali štatistické analýzy, ktoré si pripravili v rámci zadania. Poukázali na význam štatistických analýz v praxi a ich prínosy pre prax.
ŠTUDENTSKÉ DISKUSNÉ FÓRUM
Študenti diskutovali na tému Daňová sústava na Slovensku. Okrem prezentácie jednotlivých druhov daní diskutovali pomocou pripravených otázok na daňové témy a ich uplatnenie v praxi.
CINGUIAN
Študenti tvorbou básne mali zhrnúť poznatky z preberanej prednášky tak, aby použili nové odborné pojmy.
MIND MAP
Študenti mali vytvoriť mapu činností, ktoré musia realizovať po začatí podnikania z hľadiska daní.
Prednáška z praxe : Trendy projektového manažmentu
Prednášku realizoval Ing. Rudolf Christhoper Takáč z firmy 2BCognitus - Košice. Celá prednáška bola orientovaná na 4 kroky pri uplatnení sa na trhu práce v zmysle: dynamickosť, proaktívne riadenie spojené s riadením rizík, rešpekt, agilné riadenie. Študenti realizovali aj praktické úlohy v zmysle komunikácie a diskusie.
PROBLÉMOVÁ ÚLOHA
Študenti mali riešiť problém zdaňovania dosiahnutých príjmov a zaradiť príjmy do jednotlivých paragrafov zákona o dani z príjmov. Potom výsledky opravovali podľa znenia zákona.
PRÍPADOVÁ ŠTÚDIA
Študenti riešili optimalizáciu základu dane fyzickej osoby s použitím podnikateľských kalkulačiek dostupných na internete pre podnikateľov.
BESEDA S ODBORNÍKMI V TERÉNE
Študenti absolvovali prednášku v rámci workshopu: Voda strategická surovina budúcnosti. Po prednáške mali ukážku vzorkovania pitnej vody vo vrte pri Technicome Technickej univerzity. Získali informácie o spôsobe kontroly kvality pitnej vody, o prístrojoch, ktoré sa používajú na hodnotenie parametrov kvality pitnej vody.
HOBO METÓDA spojená s Brainwalkingom
Študenti v knižnici hľadali paralelné ukazovatele v oblasti podnikovej štatistiky v knižnej a v časopiseckej literatúre, ukazovatele zapisovali na tabuľu a potom sme diskutovali o vyhľadaných ukazovateľoch.
VÝSKUMNÁ METÓDA PRIRAĎOVAČKA
Študenti pomocou priraďovačky získavali vedomosti o klasifikácií environmentálnych nákladov.
Diskusné fórum
Študenti v rámci predmetu Manažérstvo kvality mali Diskusné fórum na nástroje manažérstva kvality, pričom prostredníctvom otázok diskutovali na tému nástrojov manažérstva kvality.
WORKSHOP
Študentský workshop "Novinky v manažérskom účtovníctve" bol orientovaný na prezentáciu nových trendov v manažérskom účtovníctve. Postery študentských prác boli prezentované v Baníckom pavilóne fakulty počas skúškového obdobia.
Výstava študentských firiem
Študenti v rámci predmetu Metódy ekonomickej analýzy pracovali ako študentské firmy zamerané na výrobu výrobkov, ktoré na výstave ponúkali na predaj.
MOTIVAČNÁ VÝZVA
Tento prístup sa využíva na prednáške ako úvod do problematiky so zámerom dozvedieť sa pravdu na konci prednášky.
METÓDA "PVK- pojmy, vzorce, kontrola ."
Študenti mali najprv hľadať odborné pojmy, potom im priradzovacou metódou priradiť vzorce, nakoniec realizovať výpočty ekonomických ukazovateľov a posledná fáza bola kontrola.
ZLEPŠOVANIE
Študenti ako podnikatelia manažéri mali hodnotiť svoje podnikanie a určiť svoje motto v podnikaní.
ODBORNÉ POJMY
Študenti mali hľadať odborné pojmy z prednášok, ktoré sa doteraz naučili.
SKLADAČKA
Študenti mali za úlohu magnetkami na tabuľu priradiť rozdiely finančného a manažérskeho účtovníctva.
DOPLŇOVAČKA
Študenti do pripravenej schémy mali logicky doplňovať odbory MÚ.
AKROSTICH: Na pojem "kvalita"
vymyslieť odborné pojmy
ŠTUDENTSKÉ DISKUSNÉ FÓRUM
Študenti prezentovali a diskutovali na tému daňových výdavkov.
POSTERY Z KONFERENCIE
Výstupom konferencie boli postery, ktoré študenti pripravili a sú umiestnené v posluchárni.
TAJNIČKA OPAKOVANIE CELÉHO PREDMETU
Študenti si mali vedomosti z predmetu zopakovať vyplnením tajničky.
MIND MAP OPAKOVANIE
Študenti na základe myšlienkovej mapy mali zhrnúť poznatky celého semestra.
ČASOVANÉ OPAKOVANIE
Študenti museli na časový interval 1 minúta rozprávať na štatistické témy.
ŠTUDENTSKÝ SEMINÁR
Ekonomické analýzy v podnikovej praxi.
ROTUJÚCI PREHĽAD
Študenti píšu svoje nápady na rotujúci papier a po ukončení sa realizuje záverečné zhrnutie a stanovenia sa závery.
PRAKTICKÉ PRÍKLADY
Na prednáške si študenti prakticky vyskúšali riešenie charakteristík časového radu.
OPAKOVANIE UČIVA KREATÍVNOU FORMOU
Študenti si mali zopakovať prednášku formou tvorby básne. Pojmový aparát mohli použiť len z danej prednášky.
METÓDA PHILLIPS 66
Na prednáške študenti vytvorili auditorské tímy a vykonávali audit účtovej závierky s použitím dokumentácie pre auditovanie.
PRÁCA S LITERATÚROU
Študenti rozdelení do skupín museli hľadať informácie v knižnej, časopiseckej literatúre a poznámky zapísať na tabuľu, čím si osvojili novú tému.
KONTROLA VEDOMOSTI /HRANIE ROLÍ
Študenti mali priradiť náklady výrobného procesu k atribútom výrobného procesu z pozície výrobného manažéra.
SITUAČNÁ METÓDA - ROZHOVOR S MODERÁTOROM TV BERG
Študenti mali moderátorovi odpovedať na štyri otázky, ak by sa rozhodli podnikať, ako by riadili svoje podnikanie v súvislosti s daňovou optimalizáciou.
ROTUJÚCI PREHĽAD
Na hárok papiera mali študenti zapisovať a odpovedať na dve otázky, ktoré sa spoločnou diskusiou vyhodnotili.
ÚVODNÁ MOTIVÁCIA
V úvode prednášky študenti mali priradiť k jednotlivým príjmom výdavky a po skončení prednášky si svoje odpovede skontrolovať na základe spoločnej diskusie.
TAJNIČKA NA OPAKOVANIE
Prebranú problematiku si mali študenti zopakovať pomocou tajničky, základom bolo pochopiť význam kľúčových slov a metód, ktoré sa dajú využívať v praxi.
ROZBOROVÁ METÓDA
Študenti na základe grafických obrazcov mali zistiť aké trendy môžu vznikať pri analýze dát v časových radoch.
RIEŠENIE PRAKTICKÉHO PRÍKLADU
Zadaním praktického príkladu si študenti mali vyskúšať praktické použitie ukazovateľov.
METÓDA "čiernej skrinky"
Študenti mali detailnou analýzou zistiť príčinu problému ekonomickej nakladovosti v podniku.
SYNEKTIKA
Študenti mali vymyslieť štatistický ukazovateľ A/B týkajúci sa každodenných povinností vo vzťahu k ich vzdelávaniu.
NEINTERAKTÍVNE HRY
Motivačnou výzvou sa mali študenti dopracovať ku kľúčovému slovu prednášky.
BALÍK DOŠLEJ POŠTY
Študenti dostali 20 druhov príjmov, pri ktorých mali rozhodnúť či sa budú zdaňovať alebo nie.
METÓDA KONSENZU
Študenti mali v skupinovej práci rozhodnúť, ktoré príjmy patria do kategórie príjmov podľa zákona a dohodnúť sa na spoločnom riešení a správnom zaradení príjmov.
ICEBREAKERS/opakovanie ukazovateľov
Študenti si spoločnou hrou zopakovali nové vedomosti, ktoré získali skupinovou prácou.
MOTIVÁCIA: METÓDA CIELENÝCH OTÁZOK
Študenti po naštudovaní problematiky samoštúdiom mali zodpovedať na tri základné otázky z preberanej problematiky.
PREZENTÁCIA A VYSVETĽOVANIE
Študenti prezentovali výsledky paralelných ukazovateľov v štatistike po práci s knižnou a časopiseckou literatúrou. V rámci prezentácie prebiehala diskusia a vysvetľovanie učiva.
GORDONOVA METÓDA
Študenti v úvode prednášky dostali za úlohu riešiť problém paralelných ukazovateľov v oblastiach pracovná sila, pracovný nástroj, pracovný predmet, výsledok hospodárenia, výroba, financie a marketing. Informácie hľadali v knižnej a časopiseckej literatúre v univerzitnej knižnici. Vyhľadané informácie zapísali na tabuľu. Potom nasledovala prezentácia a spoločná diskusia, zhrnutie záverov.
MOTIVAČNÁ VÝZVA
Na úvod prednášky vyučujúci vyzval študentov k hre kľúčovými slovami zo štatistiky ako príprava na riešenie problému.
INTELEKTUÁLNE HRY
Ukončenie základných pojmov z daňovej oblasti sme uskutočnili prostredníctvom 5 - veršia CINGUIAN. Študenti podľa pokynov vytvárali verš v daňovom procese.
OPAKOVANIE Medzinárodné zdaňovanie
Študenti po prednáške mali za úlohu riešiť doplňovačku odborných slov z preberanej problematiky.
KOOPERATÍVNA PRÁCA
Študenti v skupinách riešili súhrnné indexy a výpočty sme spoločne kontrolovali a interpretovali.
PRÍPADOVÁ ŠTÚDIA
Počas prednášky študenti mali prípadovú štúdiu, v rámci ktorej riešili konkrétne príklady z oblasti indexnej analýzy.
AKROSTICH
Študenti si po určitých prednáškach opakovali pojmový aparát prostredníctvom Akrostichu - ekonomická štatistika, kde na jednotlivé písmená mali vymyslieť pojmy z oblasti štatistiky. Základom akrostichu je vytvoriť čo najviac odborných pojmov z preberanej problematiky na jednotlivé písmená.
PRACOVNÉ LISTY DOPLŇOVAČKA
Študenti na pripravených pracovných listoch mali do textu doplniť odborné pojmy prebrané na prednáške podľa kontextu.
CLUSTERING
Didaktická hra prostredníctvom, ktorej študenti spájajú do zhlukov dôležité odborné pojmy novej témy. Vytvoria zhluky dôležitých odborných pojmov, ktoré je potrebné naštudovať.
OPAKOVANIE VEDOMOSTI
Pochopenie nového pojmového aparátu si vyžaduje znalosť pojmov z predchádzajúcich predmetov, ktoré si študent zopakuje formou úvodnej tajničky a dozvie sa niečo nové z novej problematiky ako aj zisti, ktoré pojmy neovláda a čo je potrebné doštudovať a znovu zopakovať.
DOTAZNÍKOVÁ METÓDA
V rámci jednotlivých predmetov na úvod zisťujeme záujem študentov o kvalitu výučby dotazníkom. Podľa výsledkov dotazníka upravíme vedenie prednášok a cvičení podľa požiadaviek študentov pri akceptovaní legislatívnych predpisov vysokoškolského vzdelávania.
PREDNÁŠKA ZO ZAHRANIČIA
26.2.-27.2.2018 sa konala prednáška profesora Dr.h.c. prof. Dr. Carsten Drebenstedt z TU Bergakademie Freiberg, Germany.
Témy prednášok: Environmentálne baníctvo, Geoturizmus a Trendy turizmu v banských oblastiach v Nemecku.
POJMOVÉ OPAKOVANIE
Študenti si hľadaním pojmov z oblasti Pomerných čísel opakovali vzťahy medzi pojmami, ich využitie v podnikovej štatistike, tvorili a osvojovali si čo najviac odborných pojmov.
Študentské riešiteľské stretnutia
Fázy štatistického skúmania si študenti prakticky vyskúšali prostredníctvom prieskumu, ktorý spracovali, analyzovali a vyhodnotili.
Študentská porada
Na predmete Ekonomická štatistika mali študenti spracovať informácie, ktoré obsahuje Štatistika životného prostredia, Regionálna štatistika, Makroekonomická štatistika - Databázy na www.statistic.sk. Výstupom porady boli záznamy o údajoch, ktoré obsahuje databáza a ich prezentácia kolegom.
E - learning vzdelávanie vo výučbe predmetov
Študenti na konci prednášok si môžu vyskúšať spätnú väzbu formou skúšobných testov. Zároveň môžu online vypĺňať ankety, reagovať v rámci diskusného fóra, odovzdávať zadania, sledovať oznamy, počúvať komentované prednášky, sledovať podmienky predmetu, využívať praktické príklady, sledovať hodnotenie, vyjadrovať svoj názor k preberanej problematike.
Motivačná demonštrácia
Schéma viackanálového modelu hromadnej obsluhy a popis jednotlivých prvkov tohto modelu hromadnej obsluhy bol vysvetlený pomocou programovej aplikácie Extend.
Výklad s praktickou aplikáciou
Projektová práca
Zásobovacia koncepcia v oblasti využívania alternatívnych zdrojov energie. Študenti mali vytvoriť projekt zásobovacieho procesu s uplatnením všetkých faktorov a parametrov procesu zásobovania.
BRAIN STORMING
Heuristická metóda, ktorou študenti aktívnou činnosťou riešili konkrétny problém optimalizácie procesov.
VÝKLAD ERASMUS
Vysvetľovanie učiva študentom odboru Riadenie kvality na Czestochowej univerzite v Poľsku.
Simulačná hra "STAŇ SA MANAŽÉROM "
Tímová práca
Študenti tvorili v rámci tímu model optimalizácie pre výrobný proces.
Študentský workshop "OPTIMALIZÁCIA "
ŠTUDENTSKÝ SEMINÁR "Uplatnenie štatistických metód v praxi"
WORKSHOP: ZÁKLADNÉ INŠTITÚTY V DAŇOVOM PROCESE
SALAMANDER
Banská Štiavnica
OPIS A POZOROVANIE
Študenti v teréne pozorovali proces ťažby.
EXKURZIA LBK PERLIT S.R.O. Lehôtka pod Brehmi
EXKURZIA BAŇA ROZÁLIA
EXKURZIA BAŇA NOVÁKY
SIMULÁCIA
Študenti simulovali model procesu ťažby suroviny s využitím kvantitatívnych metód operačného výskumu.
Študentské riešiteľské stretnutia
Študenti v rámci predmetov riešili stanovené problémy praxe a tvorili optimalizačné modely pre ich riešenie.
Študentský marketingový prieskum a študentský seminár
EXKURZIA BANE V POĽSKU
ŠTUDENTSKÁ
KONFERENCIA
ŠTUDENTSKÁ VEDECKÁ SÚŤAŽ
TVORIVÉ DIEĽNE
V rámci študentských firiem študenti vyrábali výrobky.